Apa yang kita dapat selepas PRU12 - Melayu Bodoh , India naik kepala , Cina naik tocang

Sumber petikan website www.kpmu.net
February 7, 2009 by admin

Oleh: TepakBersulam

Apa yang kita dapati dalam senario politik semenjak Pilihan raya UMUM yang lalu bukan nya menguntungkan rakyat tetapi merugikan rakyat . Rakyat sepatutnya menumpukan kepada kerja dan kukuhkan ekonomi dipaksa terus berpolitik sepanjang masa , Pakatan Rakyat menang di 5 buah negeri dan merupakan satu kejutan dan satu improvement yang amat besar kepada pakatan pembangkang ini. Sayang sekali mereka tidak puas dengan kemenangan ini,mereka mahukan lebih dari apa yang telah rakyat berikan . Ketua Pembangkang bertambah ghairah dan bersikap tamak dan haloba.

Sekelip mata saja beliau mengidam dan mengimpikan kerusi Perdana Menteri. 16 September menjadi sasaran dan kerajaan secara paksa dan tanpa menghormati keputusan rakyat beliau mahu merompak kerajaan dari rakyat yang telah membuat keputusan, Malangnya ini semua tidak di izinkan oleh Allah SWT dan 16 Sept berlalu dengan cara yang paling mengaibkan sekali, Anwar terpaksa bersandiwara, tipu sana dan tipu sini.

Apa yang kita dapat dari kemenangan Pakatan Rakyat di 5 buah negeri. Orang Melayu jadi bertambah bodoh , orang India naik kepala , orang Cina naik tocang dan akhirnya orang Cina dapat apa yang mereka mahukan kerana orang Melayu dalam PR mahukan sokongan mereka dan kini BN sudah menjadi tidak popular dikalangan bangsa asing ini. Orang India pula naik tocang dan Menuntut hak mereka melalui keganasan dan orang Melayu dalam PKR terpaksa memberi dan menjadi boneka kepada parti bangsa Cina, Rata-rata yang untung adalah parti DAP. Pas hanya menjadi parti pak turut yang sentiasa dikudakan oleh parti lain, Keadilan pula menjadi parti Mat Jenin , pinjam kata Hadi Awang dengan Penasihat Parti ini sentiasa berangan-angan mahu menjadi Perdana Menteri dengan apa juga cara, malangnya cara beliau kini telah memakan diri dengan tumbangnya kerajaan pakatan rakyat di Perak.

Bangsa Melayu biadab kepada Raja

Inilah yang kita dapat bangsa kita biadab kepada Raja , Bangsa kita menderhaka kepada raja ,Kita lupa bahawa raja adalah tiang negeri dan kita lupa akan bangsa kita sememangnya mewarisi budaya beraja. Ini tidak pernah berlaku sejak zaman datuk nenek kita lagi di mana kita biadab dan menderhaka kepada raja, Jika bangsa Melayu yang tidak mempertahankan raja , siapa lagi yang akan mempertahankan raja-raja kita kerana inilah perisai terakhir bagi kuasa orang-orang Melayu . Oleh kerana orang Melayu sudah tidak menghormati raja Melayu , apa lagi Benggali , kini Benggali yang pernah di tempeleng oleh kiai Arshad satu ketika dahulu mahu menyaman raja kita, Parti Melayu kononnya (Keadilan ) dan parti Islam konon nya (Pas ) hanya membiarkan sahaja bengali ini menyaman raja,.Mereka juga turut menyokong Benggali yang sudah bersikap kurang ajar ini, Harap-harap pengikut kiai Arsyad atau pengikut Tuan Guru Omar Din akan tampil membela raja yang kita sanjungi , Jika PAS dan Keadilan , biadab terhadap raja Melayu , marilah kita orang-orang Melayu , bangsa bermaruah kita pertahankan raja kita, Kita tolak mereka dalam pilihan raya yang akan datang.

Nizar Mulanya berjanji akan akur dengan keputusan Sultan.

Mulanya Nizar membuat sidang akhbar dan berkata akan akur dan menghormati apa saja keputusan sultan , tetapi apabila keputusan tidak memihak kepada beliau . beliau pula meminta izin untuk menderhaka kepada Sultan . Apakah ini cara MB yang kononnya bijak . Apa juga keputusan Sultan perlu diterima kerana Sultan sebenarnya tidak memihak kepada mana-mana parti . Sultan tidak pernah menolak penubuhan kerajaan PR dan menolak perlantikan Menteri Besar PR sebelum ini.

Ulasan

Catatan Popular