Oct 11, 2013

NAGARHA 7 ( sambungan )



Ketika mereka semua ini terpaku melihat pada baju yang di pakai oleh Sang Pancar Tirana,lalu mereka dihampiri pada lagi 3 makhluk sama seperti Sang Pancar Tirana ini. Susuk tubuh yang cantik lagi mempersonakan pada pandangan Si Wulung ini. Mereka adalah Dewa Timbul Gunung, Putri Desak Karang dan juga Dewi Bulan Purana.


Mereka telah menegur pada semua yang ada ketika ini. Wulung tersipu malu kerana jika dilihat secara lahiriahnya tidak padan dengan mereka semua. Dia hanya memakai pakaian yang lusuh dan berbau,tatkala Para Dewa-Dewi ini pula memakai pakaian INDAH dan menggunakan harum-haruman yang mewangi.

Dewa Timbul Gunung ini berkata pada Adi Goro tentang tujuan mereka melalui jalan ini. Adi Goro berkata, " Sesungguhnya aku hanya menjalankan TUGAS aku untuk membawa mereka berempat ini ke NAGARHA secepat mungkin". "Aku ini ibarat SEMUT KECIL dan sesungguhnya mereka inilah yang akan "MERUBAH DUNIA" dengan DIRI MEREKA seperti yang diperkatakan oleh Tun Dermadewan Senukala dahulu"

Terkejut Putri Desak Karang mendengarnya..."Siapakah gerangan mereka ini?" tegur Sang Putri ini. Lalu Wulung memperkenalkan dirinya serta para sahabatnya yang bertiga lagi. Terdiam Sang Putri mendengarnya. Lalu menghembus nafas yang dalam dan berkatalah Sang Pancar Tirana ini, "Wahai Makhluk yang Istimewa pada ILLAHNYA,berehatlah kamu sebentar di tempat kami. Kami akan sediakan tempat untuk kalian berteduh dan juga sedikit makanan untuk kamu mengalas perut."

"Malam ini kami akan raikan kalian semua dengan satu tarian yang akan kamu semua ingati. Tarian yang hanya ada pada Bangsa kami, ASPARA nama diberi." Tambahnya lagi," Ikutlah kami ke suatu tempat yang dipanggil AGARTHA"
Post a Comment