PENDEDAHAN KECEWA PENYOKONG KUAT PAS DI FRIENDSTER

http://www.friendster.com/bulletin.php?bid=146802934&uid=49823352

Subject: ULAMA' MEE CELUP DALAM PAS..pengkhianatan terhadap bangsa melayu selama 11 tahun

Message:

Sudah lama org Islam di Malaysia ini telah berpecah-belah ekoran persaingan dlm politik kepartian antara PAS dan UMNO serta PKR. Melayu islam hidup berpuak2 mengikut ideologi politik. Menggunakan tempat ibadat masjid dan surau dijadikan markas untuk menyerang sesama islam secara terang2 tanpa segan dan insaf Semuanya bermula dari. ketaksuban pemimpin2 parti menambah burukkan lagi suasana hubungan persaudaraan sesama Islam. Umno yg berkuasa seolah tidak mampu membetulkan lagi situasi ini yg terus berlaku di kalangan umat Islam dan UMNO terus dipersalahkan.

Sebelum ini sudahpun kedengaran golongan pro DSAI di dalam PAS sehingga mewujudkan ketidak serasian dan kestabilan antara gol profesional dan ulama' di dalam PAS.Namun ianya di sangkal habis-habisan oleh PAS. Gol. pro DSAI ini di gelar sbg endorgan dan di katakan gol. inilah yg menghalang usaha2 muzakarah antara PAS dan UMNO selama ini.Hanya kerana demi dendam politik DSAI.

Kalau sebelum ini tiada siapa yg dapat menyatakan kebenarannya dgn kekuasaan Allah SWT membuka hati Nik Abduh utk menyatakan kebenaranya. Kumpulan inilah juga yg menjadi duri dlm daging dlm usaha baik Umno dengan Pas selama ini. Menurut Nik Abduh kumpulan ini selalu berdampingan dgn Nik Aziz. Kerana kelicikan dan kebijaksanaannya menyebabkan bukan setakat memakan umpannya sahaja, sekarang dengan mata2 kailnya sekali Nik Aziz telan.

Inilah yg menyebabkan barangkali Nik Abduh rasa terpanggil utk memberi penjelasan perkara2 yg sebenar berlaku keatas ayahndanya selama ini. Sehinggakan Nik Abduh memberi gelaran baru kepada kumpulan ini sebagai "Ulama Mee celup" sesat dan menyesatkan... Siapa yang dapat mengaggak keberanian yg Nik Abduh ucapkan itu? sekarang dalam kepimpinan Pas Kelantan tiada siapa yg berani menyangkal penjelasan beliau itu, termasuklah naib presiden Pas pemimpin no wahid sesuci kain putih rakan serasi DSAI, Hussam Musa sendiri!.

Maka tidak perlu hairanlah mengapa PAS sejak menyertai PR ini lain benar fi'ilnya. Dari isu ternakan babi, isu penggunaan kalimah Allah di dlm bible sehinggalah penggunaan ayat suci al quran oleh non muslim di atas pentas politik. Semuanya mengecewakan. Hari ini PAs bukan lagi jaguh dan juara dlm membicarakan isu agama. Soal hudud dan negara islam senyap seketika bahkan mungkin akan terus senyap.

Apakah PAS yakin mampu membentuk negara Islam jika PR menguasai pusat??

TIDAK!!Terlalu awal utk PAS bermimpi. Seandainya PR menang, jawatan PM akan di peruntukkan utk DSAI krn dia adalah ketua pembangkang, jawatan TPM 1 mungkin akan di tuntuk oleh kaum cina buddha dan jawatan TPM 2 pula oleh india hindu maka di mana kedudukan Hadi Awang?? cukupkah sekadar menteri di jabatan perdana menteri memegang portfolio agama??

Umum sedia maklum dasar pemikiran islam DSAI tidak ada bezanya dengan Najib Abdullah dan Mahathir bahkan DSAI sebenarnya lebih teruk dari PM yg sebelumnya. Hanya ingin meraih sokongan ahli parlimen sabah dan sarawak maka di jual olehnya penggunaan kalimah Allah utk bible.

Manusia yg dengan lidahnya dia menipu bangsa melayu selama berbelas tahun dan dengan lidahnya dia memfitnah Tun Mahathir dan dengan lidahnya hari ini jugalah dia mampu meranapkan institusi Dewan ulama' PAS.

Apabila menyebut muzakarah dan bersatu, PAS takut benar di khianati UMNO sekali lg tapi bagaimana dgn DSAI??kehidupan DSAI juga byk dipenuhi pengkhianatan.Lihat sahaja bagaimana beliau dgn mudah meninggalkan ABIM utk masuk UMNO pada 1982. Perbuatan beliau masuk Umno mengejutkan pemimpin2 kanan ABIM seperti Nakhaei Haji Ahmad , Datuk Fadzil Noor, Abdul Halim Arshad, Haji Abdul Hadi Awang dan Ustaz Yahya Othman yg mana tokoh2 ini merupakan tulang belakang PAS.

DSAI juga pernah cuba mengkhianati Tun Mahathir namun ianya awal2 lagi sudah di hidu oleh Tun dan faktor inilah yg menyebabkan dirinya di buang dari kabinet dan UMNO.

KOMEN PARIMBUNIS

1. Baru orang dan penyokong kuat PAS buka mata dengan pendedahan ini. Sebelum ini mereka masih belum tersedar dari mimpi.

2. Pembohongan dan pendustaan yang nyata yang dilakukan oleh DSAI adalah semata-mata untuk mencapai cita-citanya bagi menjawat jawatan sebagai PM!itu saja! selepas itu, abih semua dasar dan perjuangan demi memartabatkan bangsa Melayu dan Bumiputera akan dihapuskan oleh nya.

3. Maka, marilah beriltizam untuk tidak menyokong kepada parti PKR= kerana parti tersebut adalah sebuah parti yang jelas membohongi rakyat dan ianya adalah satu parti yang paling kotor dan jijik!

4. Besar harapan semua pihak ingin melihat Parti PAS + UMNO bersatu demi perjuangan memartabatkan dan mengukuhkan perpaduan bangsa Melayu!Demi perjuangan ini, adalah amat wajar KEPEMIMPINAN ULAMA PAS menerajui Parti tersebut!bukan puak Endorgan!

5. Bukalah mata wahai penyokong PR! kamu semua tertipu dengan helah besar daripada DSAI!beliau jugalah yang meliwat Saudara Saiful! kalau beliau berani bersumpah kepada Allah yang beliau bukanlah peliwat kepada Saudara Saiful baru satu Malaysia ini akan menyokong beliau...tetapi...apa beliau berani melakukannya!beliau jugalah yang menjadi penyokong US+YAHUDI! beliau lah pendusta besar di negara ini!jangan sokong PKR!PARTI KELENTONG RAKYAT!

Ikhlas,

MOHD FUAD YAHAYA

Ulasan

Catatan Popular