KERAJAAN ISKETAMBOLA = DAP+PKR+PAS

1. Melalui penglihatan mata dan telinga saya, melihat kepada isu terkini perkembangan politik tanah air terutamanya dengan apa yang telah berlaku di Perak pada pagi ini adalah amat melucukan.

2. Bagi orang Muda yang mentah dalam isu politik negeri Perak ( walaupun sebelum ini membesar di Changkat Jering ) di waktu sekolah dahulu saya tidak ambil berat langsung hal ehwal politik negeri, tempat saya menetap kerana sibuk untuk mengulangkaji bagi mendapatkan keputusan yang terbaik dalam SPM.

3. Dengan isu terkini, terpaksalah saya melihat dengan lebih terperinci dengan apa yang terjadi di Perak kini, terutamanya dalam hal politik. Sudahlah apa yang dilaporkan di dalam blog rakan-rakan seperjuangan cukup untuk membuatkan hati ini bertambah muak, benci, sakit hati dengan apa yang terjadi di tanah air tempat saya membesar itu.

4. Melihat kepada pimpinan DAP+PKR+PAS cukup membuatkan saya terfikir sejenak. Macam mana bangsa seagama saya ni boleh mudah sangat terpengaruh dengan kata-kata "busuk" dan bohong yang diutarakan oleh mereka. Sudahlah janji-janji mereka semata-mata dibuat untuk mendapatkan kuasa dan kemenangan dalam pilihanraya sahaja dengan kredibiliti mereka boleh dipertikaikan tapi boleh memerintah negeri.

5. Kalau sebelum ini memang pandai nak membangkang dan memburukkan kerajaan pemerintah BN, lepas itu pulak mereka pula yang memerintah terjadi pelbagai yang tak pernah terfikir dalam benak fikiran ini boleh terjadi.


6. Masakan Persidangan DUN boleh dilakukan di Bawah Pokok? Orang tak berakal waras saja yang akan fikir ianya boleh dilaksanakan diluar Dewan DUN. Kerajaan Isketambola sepertimana kerajaan cerita P.Ramlee sahaja yang mampu membuat lakonan itu. Kini Pimpinan DAP+PKR+PAS sudah mampu melakukan cerita ini jugak. haha kelakar!

7. Orang yang gila kuasa dan tamakkan kuasa sahaja mampu membuat sebegini?

8. Kesian rakyat yang mengundi pimpinan DAP+PKR+PAS di Perak. Rakyat masih kah buta? nak menilai mana baik dan mana buruk?

9. Sudahlah mengeji Pasukan PDRM lepas itu cuba bertindak kasar pulak. Apa sebenarnya budaya yang dibawak oleh pimpinan DAP+PKR+PAS? Budaya samseng dan gengsterisme?

10.Budaya Islam yang PAS laung-laungkan mana? Malu aku dengan orang Islam yang bertindak sebegitu terutamanya orang PAS yang berlagak kononnya perjuangkan Islam?

Ikhlas,

MOHD FUAD YAHAYA

Ulasan

Catatan Popular