PERJUANGAN SIAPA YANG BENAR? MELAYU? UMNO? PAS? PKR?


1. Pada hemat saya, ikhlas saya katakan bahawa kini bangsa asing terutamanya bangsa pendatang ke Tanah Melayu ini ( apa yang aku belajar sejarah di sekolah - mereka ini daripada keturunan nenek moyang mereka yang merempat untuk mencari makan dan bekerja sebagai guard dan penoreh getah setelah lari daripada negara mereka dan ikut cakap orang Inggeris seterusnya ada yang jadi komunis dan memberontak terhadap kerajaan pada masa tersebut dan ada juga yang telah menerima pengampunan daripada kerajaan pada waktu itu ) sudah tidak menghormati orang Melayu / Bumiputera di Tanah Melayu ini yang sangup berkongsi tanah air ini seterusnya berkongsi kerakyatan dengan bangsa pendatang tersebut. Baca pula tentang pengajaran kepada perkara ini.

2. Sedih dengan apa yang terjadi di Parlimen, UMNO yang memperjuangkan Melayu dituduh celaka, dan tidak ada pun pejuang Melayu dari Pakatan Rakyat yang bangun mempertahankan perjuangan parti orang Melayu ini. Jangan sebarangan menuduh melulu terhadap apa yang terjadi tanpa ada bukti yang kukuh untuk menyalahkan bangsa Melayu dalam sesuatu hal.

2. Mereka bukan sahaja senang-senang untuk memaki hamun penduduk Melayu / Bumiputera tetapi cuba mengikis kuasa dan perlembagaan yang menyatakan tentang keistimewaan Melayu / Bumiputera. Mereka cuba menuding jari kepada pihak lain untuk mengaburi mata dan pendengaran penyokong Pakatan Rakyat dalam keadaan mereka ini lemah dan cuba menagih simpati. ( aku masih tak faham, dalam keadaan macam ni pun masih ada lagi manusia yang menyokong perjuangan DAP, PKR dan PAS )

3. Sudahlah DYMM Tuanku Sultan dan Raja Melayu pun sudah berani untuk dimaki hamun dan dicerca.

4. Lepas ini tak tahu la apa lagi yang akan dibuat oleh mereka ini.

5. Aku dapat rasakan suatu hari nanti bukan tidak ada lagi Perdana Menteri Melayu / Bumiputera dan Islam, malah mereka juga melenyapkan segala keistimewaan Raja-Raja Melayu dan juga menghapuskan keistimewaan orang Melayu / Bumiputera. ( kesian pulak apa akan terjadi pada anak cucu cicit aku di masa mendatang... lu pikirla sendiri! )

6. Termenung dan menangis mendengar lagu yang isi kandungnya mengandungi...Jangan bermain api, nanti buruk padahnya. ( teringat lagu yang selalu dinyanyikan semasa berkursus BTN )

Ikhlas,

MOHD FUAD YAHAYA


Ulasan

Catatan Popular