BN MEMERINTAH PERAK samb.


1. Kecelaruan politik semasa di Perak membuktikan bahawa betapa celarunya pemimpin-pemimpin PR.

2. Udah le membuat "press conference" awai-awai untuk memaklumkan tentang pembubaran DUN Perak tanpa mendapat "blessing" dari Sultan Perak, pastu cuba mengaburi mata hati seluruh rakyat Perak dengan menyatakan sokongan dengan sedaya-upaya cuba mengumpulkan seramai 100 ribu umat manusia di hadapan rumah YAB DS Nizar.

3. Kalau betul YAB DS Nizar boleh mengetuai Kerajaan Perak kenapa 2 orang wakil rakyat dari PKR menyatakan tidak yakin dengan kepimpinan PR di Perak? Apa terjadi sebenarnya yang cuba disembunyikan oleh PR?

4. Pergolakan dalaman pemimpin-pemimpin PR di Perak jelas menunjukkan bahawa mereka ini tidak mahir langsung dalam urusan pentadbiran kerajaan negeri. Walaupun sudah diberikan tempoh "bertenang" selama dekat 1 tahun pun masih tak dapat mengawal pemimpin-pemimpin sendiri inikan pula nak memerintah selama 4 tahun?

5. Harap-harap kerajaan BN yang mendapat suara mudah atas sokongan 3 wakil bebas yang bersetuju agar BN memerintah kerajaan negeri Perak dapat menerajui kerajaan negeri dan dapat merealisasikan serta mengotakan janji pilihanraya lepas untuk membela rakyat negeri .

6. Telah menjadi harapan seluruh rakyat Perak untuk melihat nasib rakyat dan suara mereka didengar oleh pemimpin negeri dan dalam ekonomi global yang semakin meruncing ini diharapkan pemerintah kerajaan negeri yang baru dapat memikirkan kaedah dan cara terbaik untuk memastikan rakyat Perak dapat meneruskan "survival" hidup mereka.

Ikhlas,

MOHD FUAD YAHAYA

Ulasan

Catatan Popular