TEMPANG ke TANPA SAYAP-SAYAP PARTI UMNO???


1. Suka untuk saya melihat dan ulas tentang artikel yang saya "copy and paste" sebelum ini.

2. Rasanya perlu untuk saya utarakan apa yang terlintas di "benak" fikiran saya ini.

3. Apakah akan TEMPANG parti UMNO tanpa SAYAP-SAYAP nya..???

4. Kenapa kita selalu utarakan UMNO perlu di "remaja" kan!!! Apa perlu semua ini!!

5. Adakah untuk menyedapkan hati semua ahli "grassroot" dan juga pemerhati politik serta pengundi atas pagar??

6. Atau hanya sekadar untuk menyedapkan telinga dan me"lazat"kan puak-puak yang mempunyai kepentingan peribadi mereka semata-mata??

7. Tentu ada "hikmah" nya jika perkara ini dicadangkan kepada UMNO untuk memberikan PERUBAHAN tak kiralah ianya kecil ataupun besar.

8. Banyak sungguh persoalan yang terjelma di benak fikiran ini, dek kerana ramai orang mencadangkan supaya UMNO BERUBAH!! UMNO PERLU DIREMAJAKAN!!! POLITIK WANG UMNO DIHAPUSKAN!!! UBAH PEMIMPIN UMNO YANG MENGAMALKAN RASUAH!!! dan macam-macam lagi slogan dan ucapan yang kadang-kadang kita tahu bahawa tindakan tidak akan berlaku. Kalaupun tindakan berlaku tetapi tiada pula pemantauan dan pelaksanaan susulannya.

9. Bila ada suatu suara perubahan drastik dicadangkan kepada UMNO, habis melenting semua orang di dalam parti. Kata itu tak boleh, ini tak boleh, perubahan & idea ini perlukan kajian mendalam, perkara ini tak masuk dek akal fikiran, perkara ini perlu dibincangkan secara dalaman, perkara ini akan melemahkan UMNO dan banyak lagi perkara itu dan ini.

10. Kalau tadi nak bercakap tentang PERUBAHAN KEPADA UMNO kenapa perlu ditakutkan apa yang kita nak laksanakan demi membawa PERUBAHAN KEPADA UMNO.

11. UMNO KENA BERUBAH DAN BERANI BERUBAH.

12. Kalau ada idea saja nak berubah tapi tak berani nak berubah dan bertindak, ianya tak akan terjadi apa-apa pun.

13. Renungkan lah wahai bangsaku....

Ikhlas,

MOHD FUAD YAHAYA

Ulasan

Catatan Popular