BUBARKAN SAYAP-SAYAP UMNO


1. Alahai UMNO....

2. Ni nak publisiti murahan ataupun nak orang dalaman UMNO berpecah belah ataupun nak mereka bersatu??

3. Jika dilihat kepada cadangan Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, YBhg.Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail yang berpendapat langkah itu perlu bagi memperbaiki dan memperkuatkan semula parti yang telah 50 tahun menjadi tunggak kepada kestabilan di negara ini disinis dan ditempelak oleh banyak pihak.

4. Kalau dilihat daripada apa yang diutarakan oleh YBhg. Tan Sri di atas adalah satu perkara yang perlu diberikan perhatian oleh banyak pihak terutamanya ahli-ahli yang berdaftar dengan UMNO dan juga pemerhati politik serta pengundi atas pagar.

5. Mesti ada kebaikan dan juga keburukan atas cadangan tersebut, namun kita tidak harus menghukum dengan terus menerus akan cadangan yang saya rasakan tidak boleh diterima oleh akal buat masa ini. ( kemungkinan kalau mendapat suara keseluruhan "grassroot" mereka menyetujuinya )

6. Semua pihak harus melihat perkara ini dalam pelbagai perspektif untuk memastikan kelangsungan kelestarian kegemilangan UMNO dapat dicapai.

7. Perkara yang mendapat sokongan majoriti demi memberikan kebaikan kepada agama, bangsa dan negara serta mengukuhkan dan memantapkan UMNO haruslah diutamakan. Janganlah hanya mengutamakan nasib dan kepentingan diri sendiri semata-mata. Ingatlah akan Tuhan yang Esa dan berdoalah kepada-Nya untuk memudahkan segala urusan harian kita ini.

Wallahualam...

Ikhlas,

MOHD FUAD YAHAYA

Ulasan

Catatan Popular