Amerika dan Israel akan serang Iran bulan ini?


WASINGTON, 4 April: Badan perisikan Rusia dan akhbar Arab Saudi melaporkan, Amerika dan Israel akan menyerang infrastruktor nukleur Iran dalam masa terdekat, katanya April ini juga.

Hasrat Amerika dan Israel ini semakin terserlah dengan tambahan dua armada kapal pengangkut pesawat Amerika Syarikat iaitu USS Stennis dan USS Eisinhower ke Teluk Parsi merupakan tambahan kepada kekuatan empat buah armada yang sudah bersedia kini iaitu USS Kitty Hawk, Ronald Reagen, Enterprise dan kapal pengangkut berkuasa nuklear Nimitz.

Malahan operasi-operasi sulit dan khas sudah pun bermula di sempadan-sempadan dan jauh ke dalam wilayah Iran. Dilaporkan di media bahawa Israel mendapatkan kebenaran untuk jet-jet pejuangnya melintasi ruang udara negara teluk berkenaan untuk menyerang inftrastruktur nuklear Iran juga hangat diperkatakan.

Yang kini menjadi tanda tanya ialah BILAKAH TARIKH SERANGAN AKAN DILAKUKAN?

Menurut satu laporan Sabtu lepas, para komander perang Amerika telah bersedia untuk menyerang wilayah Iran mulai awal April tetapi bilakah masa sebenar serangan hendak dibuat tertakluk kepada arahan dari pemimpin politik Amerika.


(Sumber : Akhbar SIASAH)

Ulasan

Catatan Popular